onsdag 21 augusti 2019

Tionde passet

Idag fick det bli nästan 7 km löpbandslöpning. Fortfarande lite segt, men ändå en bättre känsla än förra veckan. Och idag kunde jag bocka av pass 10 under augusti.

lördag 17 augusti 2019

Lite bättre känsla

Äntligen kändes kroppen piggare och jag kunde både värma upp på löpbandet som vanligt och köra ganska tunga vikter. Men det märks att folk är tillbaka i stan och ska komma igång med träningen... Fullt överallt, även om jag lyckades få tag både på en bänk plus lite space att köra mina övningar på. Och jag behövde inte välja bort någon övning.

torsdag 15 augusti 2019

Fortfarande en kass känsla

Benen var som tunga stockar idag också :( Var inte ens någon idé att springa, utan gick 50 mister på löpbandet. Funderar på om det är cyklingen till och från jobbet som gör det. Fyra veckor utan någon som helst cykling och nu Västerbron två gånger om dagen... Hoppas det släpper så det inte är någon annan skit i kroppen.

tisdag 13 augusti 2019

Kunde haft en bättre känsla

Kroppen var inte alls pigg på att träna idag. Benen var som klumpar och med känningar i skenbenen på uppvärmningen, så det blev mer gång än löpning. Sedan hade jag ingen kräm i musklerna efter rodden och fick köra lätta vikter idag. det var dessutom helt fullt på gymmet och det slutade med att jag inte fick tag i någon bänk utan gick upp på övervåningen och körde lite yoga-övningar istället.

söndag 11 augusti 2019

En vecka med löpning

Hade träningsvärk i rumpan och baksidan av låren från gårdagens styrketräningspass, men lite rastlös så jag gick till gymmet och sprang 40 minuter på löpbandet. Ett lite kortare pass än vanligt, men innebär att jag kunnat pricka av 17 km löpning totalt den här veckan. Känns bra!

lördag 10 augusti 2019

Nästan som vanligt

Idag var det nästan lika mycket folk som vanligt på gymmet, men utan de som med den nya terminen  "ska jag börja mitt nya liv". De kommer antagligen nästa vecka eller veckan därpå. Så även om det var mer folk än det varit under min semester så kunde jag köra de övningar jag ville. Och fick till ett bra axel-, bröst- och benpass.