söndag 21 februari 2021

Lång promenad, kort löptur och lite styrka

Betydligt varmare i helgen och därmed börjar snö och is försvinna. Gick därför ut mot Fruängen igår för att hälsa på min bror och hans familj. Hade avtalat att han skulle hämta mig efter vägen och ringde honom efter en timme. Insåg inte att jag var så nära som jag var och hade lätt kunna gå hela vägen. Eller cyklat eftersom det inte var någon is på cykelbanan. Det gör att jag kanske tar cykeln när jag ska in till jobbet nästa gång!

Och idag blev det en kort löptur på knappt 2,5 km. Så himla dåligt flås! Körde sedan lite styrkeövningar för benen när jag fortfarande var ute; knäböj, tåhävningar och Bulgaren mot en bänk. Fortsatte med lite fler styrke- och yogaövningar för armar och rygg när jag kom in. Lyckades blir riktigt svettig :)

Inga kommentarer: