söndag 22 juli 2018

Mer bad och mer träning

När jag vaknade igår morse så hade det regnat och det var lite svalare i luften. Passade då på att städa. Efter det mötte jag upp min bror och hans familj vid Gullmarsplan och sedan åkte vi ut till Gustavsvik för bad och medhavd lunch. Kom hem vid halv fem och kunde därför se den andra halvleken mellan Örebro och Malmö FF. Skönt med ännu en vinst! Malmö klättrar nu i den allsvenska tabellen och jag hoppas att Europadrömmen får leva ett tag till.

Idag har jag bara hunnit med frukost och ett pass på gymmet än så länge. Men är så nöjd med att kunna träna igen! Kommer dröja innan rutinen att träna är helt inkörd igen, men den här veckan har jag i alla fall tränat dubbelt så mycket som förra veckan - d.v.s. 2 istället för 1 gång... Började med en kvart på löpbandet och körde sedan 45 minuter styrka för ben, axlar och bröst (inklusive lite yogastretch och mage på slutet). Nu har jag precis mixat ihop en bananglass med smak av choklad och kaffe - en hit! Frusna skivade bananskivor, lite honung, en tesked kakao och en skvätt kaffe. Perfekt återhämtning och svalka.

Inga kommentarer: