onsdag 11 juli 2018

Lyckan att kunna träna

Jag fick ju hosta i början av juni och den ville inte ge med sig. Den blev snarare värre och värre. Till slut sov jag inte på nätterna på grund av allt hostande. Men jag hade ingen feber och jobbade som vanligt. Körde med receptfri slemlösande medicin och kompletterade med panodil. Men när jag efter en veckas semester på Korsika, när jag tog det väldigt lugnt, fortfarande hostade - tills jag kräktes -gick jag till vårdcentralen förra måndagen. Där fick jag dels slemlösande och dels hostdämpande utskrivet och hostan har nu gett med sig. Och idag är första dagen som jag inte medicinerat på en månad. Har förstås inte kunnat träna under hela den här tiden heller och blivit så rastlös! Därför var det underbart att byta om efter jobbet och gå till gymmet. Var inställd på att jag skulle få ta det väldigt lugnt och lätt, men kroppen överraskade; hyfsat flås och fortfarande lite muskler :) Men räknar kallt med träningsvärk!

Inga kommentarer: