torsdag 26 juli 2018

Värmen och skärgården

Varenda dag tänker jag att det inte kan bli varmare. Men det blir det. Eller så är det minst lika varmt. 30 grader dag ut och dag in. Helt galet. Och alla pratar helt plötsligt om växthuseffekten och klimatförändringar. Som om vi inte har vetat att det har pågått i 30 år?! 

Men värmen gör att jag måste ta det lite långsammare. Och det är nog bra. Tur att jag har semester! Igår tog jag en heldag i skärgården för att åtminstone få lite vind och inte minst omväxling. Tog båten till Arholma och det tog 4,5 timme enkel resa. Blev därför inte så lång tid på själva ön, men mycket skärgårdsutsikt. Åkte med båten från Strömkajen kl. 10 och var tillbaka strax efter kl. 21. Helt klart värt det. Idag har jag varit vid Hornsbergs strand igen. 3 timmar under ett träd innan det blev helt hysteriskt med folk både i och vid vattnet så då gick jag hem. Var och handlade och lagade mat och körde en diskmaskin innan jag tog mig till gymmet. En kvart på löpbandet och sedan 45 minuter styrka för armar och rygg. Ett svettigt pass där jag verkligen försökte utmana mig själv och ta i det där sista. Skönt!

Inga kommentarer: