söndag 9 augusti 2020

Överkropp

Igår låg jag vid Hornsbergs strand och läste i nästan 3 timmar. Och tog ett dopp innan det blev för mycket folk. Idag var jag där lite senare och hade ingen bok så det blev bara drygt 1,5 timme. Men lite fler simtag. Det är verkligen härligt när man kan simma utan att bli kall! Hoppas orka hålla i badandet lite längre i år; startade tidigt (maj) så det finns ju förutsättningar för en lång säsong.

Fördelen när det är soligt och varmt är ju också att det är väldigt lite folk på gymmet. Så efter min korta tur till och i vattnet gick jag och körde en timmes styrka för armar och rygg. Börjar känna igen min träningskropp igen både muskelmässigt och konditionsmässigt efter vårens "katastrof". Bävar dock lite för att höstens vanliga "Nu-ska-jag-komma-igång- och-träna"-hysteri. Än så länge har jag lyckats pricka in tider när det inte varit så mycket folk, men när det blir sämre väder, folk är tillbaka från semestrar och universitetet drar igång så kommer det antagligen bli svårare.

Inga kommentarer: