torsdag 28 juli 2011

Lite mindre saker

Kände mig ganska duktig efter att ha rensat ut en massa gamla papper från ett antal högar, några pärmar och en låda på vinden. Dessutom var det ganska skönt att bli av med två stora ICA-kassar fulla med skräp. Rensade ut tre kassar böcker ur bokhyllan häromdagen också. Sådant som jag har tänkt göra länge, men som av någon anledning aldrig blir av. Eller jo förresten. Jag vet precis varför det inte blir av. Dels tycker jag det är tråkigt och dels tar det faktiskt lite tid. Och i vardagen är det svårt att hinna med - eller jag har i alla fall svårt att ta mig den tiden. Jag prioriterar bort det helt enkelt...

Efter utrensningen cyklade jag till gymmet och körde en dryg timmes träningspass. Först 1-minutsintervaller på löpbandet. Tycker fortfarande det där med intervaller är bland det tråkigaste man kan göra i träningsväg, men idag kändes det i alla fall som jag hade lite ork i kroppen. Sedan blev det styrka för rygg, triceps och ben. En av de personliga tränarna tränade själv, men hjälpte mig att justera min roddteknik lite. Bra! Överhuvudtaget kändes passet riktigt bra idag. Och lyxigt att kunna träna mitt på dagen.

Inga kommentarer: