måndag 25 juli 2011

Semester från träningen

Efter en vecka i övärlden utanför Split och en helg på Brännö längtade jag verkligen efter gymmet! Jag hade faktiskt inte ens med mig träningskläder till Kroatien och det blev bara en kortare löptur på Brännö, så träningen har jag också tagit semester ifrån. Och det märktes förstås direkt på dagens pass... Sprang och flåsade på löpbandet i tjugo minuter innan jag tog itu med bröstmuskelaturen, axelpartiet och magen. Fick kämpa, men hade kul och kände mig peppad för att lägga på ett extra kol med träningen i höst. Tror och hoppas på ordentlig träningsvärk i morgon också, trots att jag bara höll på en timme.

Kroatien var härligt och jag tror att jag kommer åka tillbaka! Var på flera av öarna utanför Split, bl.a. Vis, Solta och Hvar alla olika och med sin speciella karaktär. Njöt av sol, värme och bad. Åt god mat, frossade i frukt och stoppade i mig glass i mängder. Var med om roliga upplevelser (4-5 km vandring med flipflops i kuperad terräng med sylvassa stenar t.ex.), fick ta del av mycket historia (allt från romartid till Tito och senaste kriget) och såg många vackra byggnader. Ett perfekt resmål med andra ord!

1 kommentar:

Andrej sa...

Låter underbart! Sambos syster var i Kroatien m sin familj och de älskade det!