torsdag 29 november 2012

För länge i "the comfort zone"

Jag fegar ofta när jag kör styrketräning och lägger på lite för lite. Och då händer det ju inte så mycket, styrkemässigt. Men de senaste veckorna har jag försökt att utmana mig själv. Dels genom att byta ut vissa övningar och dels genom att lägga på lite extra på åtminstone en övning per gång. Likadant med löpningen. Där försöker jag springa lite, lite fortare och lite, lite längre. Och jag tycker faktiskt att det ger resultat. Sakta men säkert blir jag starkare och snabbare! Dagens utmaning blev att öka vikten på benpressen och cykla istället för att springa. Körde ganska mycket ben idag generellt, men fyllde på med en del övningar för axlar och bröst.

Dagens träningspass blir det sista i november, för i morgon åker jag till Dublin och tänkte inte ta med några träningskläder. En hel del promenerande räknar jag däremot att det blir under de tre dagar som jag ska vara där. En och annan öl blir det säkert också... :)

Inga kommentarer: