lördag 30 juli 2016

Simma i bassäng

Idag har jag varit och simmat på Eriksdalsbadet, i deras utomhusbassäng. Var rädd för att det skulle vara sjukt mycket folk (läs: skrikande barnfamiljer) så här en lördag förmiddag, men det var väldigt lugnt. Kom dit strax efter tio och kunde simma 1000 meter i 50 m-bassängen i mitt eget tempo utan att behöva zickzacka allt för mycket. Första gången jag var och simmade "på riktigt" på flera år (mest simmat i havet och då blir det sällan särskilt långt), så det hela var mest en test om jag skulle orka simma 1000 meter i ett sträck. Kändes bra och kan bli ett alternativ till övrig träning framöver.

Solen sken fortfarande medan jag simmade, men de svarta molnen tornade upp sig under tiden och när jag hade duschat och var klar att cykla kom de första dropparna. Bara ett kort "droppregn" dock så jag blev knappt blöt. Tog en fika vid Hornstull och cyklade sedan omvägen om Söder Mälarstrand, Slussen, Gamla stan och stadshuset på vägen hem.

Inga kommentarer: