tisdag 2 augusti 2016

Pinntuvorna

Fick till ett löppass på ett fantastiskt vackert sensommarösterlen idag! Är ute hos mina föräldrar och min bror och hans familj är också här. Hade därför turen att få åka med dem till Sandhammaren på förmiddagen för sommarens sista (?) stranddag. Var hemma redan vid ett, halvtvåtiden och förberedde mat inför kvällens kräftor tillsammans med ena brorsdottern ett par timmar. Men halv fem var vi klara och skulle inte äta förrän vid sex så efter lite push från svägerskan snörade jag på mig skorna och sprang runt Pinntuvorna - en tur på 5 km. Det är så himla fint just nu med mogna sädesfält, lila tistlar och det är ett speciellt ljus så här i slutet av sommaren. Magiskt. Däremot gör de öppna fälten - förstås - att det blåser en del.... Efter drygt en kilometer är det en raksträcka på några hundra meter och det var motvind. Då undrade jag vad jag hade gett mig in på. Men i gengäld fick jag medvind hela sista kilometern och sammantaget var jag väldigt nöjd med att överhuvudtaget ta mig ut.

Inga kommentarer: