måndag 8 augusti 2016

Familjedagar

Ska snart ta mig samman och dra på mig träningskläderna för ett pass på gymmet. Kom hem precis innan midnatt igår efter en ganska lång dag med mycket tid på tåget. Åkte från min syster och hennes familj i Norrköping till Malmö. Såg Malmö FF ta 3 poäng mot AIK (hurra!) och njuta av att gå tillsammans med andra supportrar genom stan tillbaka till stationen. Efter käk och lite väntan gick tåget till Stockholm vid sju... Men det var det värt - och skönt att slippa köra.

Annars blev det kanske lite väl många dagar hos min syster. Även om det var mysigt att få umgås med syskonbarnen (köra dem i skottkärra, hoppa lite studsmatta, spela spel på paddan, bada i Himmelstalund, gunga, baka äppelpaj, kort besök på Arbetets museum, spela kort och gå på "disco" i källaren) och hinna prata med systern (och ta en långpromenad med henne i samma höga tempo som jag själv går i), så kände jag att vi utnyttjade gästfriheten lite för länge. Speciellt eftersom min bror och hans familj också kom de sista dagarna och vi fyllde hela huset. Men hoppas på att de snart kommer till Stockholm snart så jag kan återgälda en del av det.

Inga kommentarer: