måndag 29 augusti 2016

Med utsikt över S:t Eriksgatan

Tjugo över fem ställde jag mig på löpbandet och började räkna personerna som passerade utanför fönstret framför mig. Men efter att över 230 personer hade passerat efter en kvart tröttnade jag och började istället fundera på vad alla människor är på väg vid den här tiden på dygnet. Barnvagnarna var förvånansvärt få så jag antar att de flesta barn redan var hämtade från förskolan. Däremot var det många personer ombytta till träningskläder; inte så konstigt med tanke på att det finns ett par gym på kort avstånd från varandra. En och annan som var på väg från jobbet, gissar jag, med tanke på klädsel och väskval. Några personer kom också med plastkassar från de stora matvaruaffärerna, men färre än jag trodde. Likadant med hundägarna; verkar vara för tidigt för kvällspromenaden.

Spännande att fantisera och ett bra sätt att tänka på annat när löpningen känns tung i alla fall :)

Inga kommentarer: