lördag 22 oktober 2016

Stockholmshöst

Det kommer inte att bli ljust idag. Grått, mulet och kallt - en riktig höstdag! Tänt levande ljus för första gången på evigheter och det så här mitt på dagen. Riktigt kura-väder. Men jag har varit ute en sväng idag. ändå Gick till gymmet och körde en timmes träning, gick sedan till biblioteket innan jag gick och handlade ett par boots. På vägen hem köpte jag bröd och en vaniljbulle på Le petit boudins - ett mysigt café och bageri precis runt hörnet där jag bor - så nu har jag frossat i nybakat surdegsbröd och sedan kaffe och bulle. Och nu ska jag bara duscha innan jag drar på mig lite varma kläder för att ta mig ut igen. Finns lite utställningar som lockar och kanske blir det en teaterbiljett också. Sugen på att se Presidenterna med några av mina favoritskådespelare: Stina Ekblad, Ingela Olsson och Lena Endre. Det är premiär idag och utsålt, men hoppas på at få tag på en biljett till i morgon.

Inga kommentarer: