måndag 19 juli 2010

Ryggproblem

Jag hade ju med mig joggingskorna till Belgien, men sprang bara en kort tur i hällande regn. Sedan fick jag nämligen ont i ryggen. Jag som - peppar, peppar - aldrig har ont i ryggen! När jag jobbar för mycket så får jag ofta ont i axlarna som jag spänner alldeles för hårt, men ryggen brukar klara sig. Och jag har ju dessutom kört massor med ryggträning hela våren! Men nu fick jag alltså ändå ont i kors/ländryggen och det strålade ner i benen. Vet fortfarande inte vad det var; en sträckning, en lättare form av ryggskott eller om ischiasnerven hade kommit i kläm. Att sitta och ligga var i alla fall en plåga; max en minut i samma läge innan jag var tvungen att byta ställning. Att stå och gå har däremot gått bra. Att böja sig framåt var inte att tänka på de första dagarna, men succesivt har det gått bättre och bättre. Körde en hel del yogaövningar för att mjuka upp ryggen och det hjälpte faktiskt. Nu är det nästan helt bra igen och kunde köra på som vanligt när jag var på gymmet idag. Vågade visserligen inte köra några regelrätta ryggövningar, men armhävningar gick bra och även knäböj. Det blev istället fokus på biceps, bröst, ben och lite axlar. Skönt att köra ett rejält träningspass igen efter en veckas mer eller mindre ofrivillig vila.

2 kommentarer:

Andrej sa...

Aj, fy för den lede. Själv blivit presix återställd så jag ger mig på jympa imorgon. Hoppas det fortsätter bättra sig för dig.

BoelMaria sa...

Det känns bra igen, tack.