söndag 4 juli 2010

Varmt och svettigt

Vilken helg det har varit! Rena rama medelhavsvärmen! Så himla skönt! Har badat, solat, varit på konsert, bara slappat i soffan och putsat fönster. Min plan att jag skulle springa en runda i helgen blev det däremot inget av med... Men idag har jag i alla fall kört ett pass på gymmet. Trots att luftkonditioneringen var på så svettades jag floder. Fast kroppen verkade ändå gilla värmen för det gick bra med styrketräningen idag.

Det som är lite svårt när det är så här varmt är vad man ska äta. Det tycker i alla fall jag. Men efter lite funderande så har jag gjort en bulgursallad som jag precis äter. Basen är förstås bulgur, men sedan hade jag sallad, lite soltorkade tomater, en avocado, en nektarin och ett halvt paket bacon. Gott! Det enda som jag saknade, och som inte fanns i affären, var lite smulad getost över det hela.

3 kommentarer:

Andrej sa...

Va? Fusk! Västkusten var mulen.

JaWe sa...

Skönt att värmen är här, låter som att du hade en skön helg... Trots att du inte fick till något löppass :)

Salladen låter smaskig, synd att du inte fick till pricken över geten...

BoelMaria sa...

Andrej: Konstigt; jag trodde västkusten var bästkusten...:)
JaWe: Ja, helger kan vara bra även utan löpning!