tisdag 29 december 2015

Fast i pusselträsket

Varje jul lägger jag minst ett stort pussel. Har ganska många nu för jag köper gärna nya på museum, med lite speciella motiv. I år har jag redan lagt det första och är på god väg med det andra. Med tanke på hur länge till jag ska vara ledig är risken stor att det blir fler. Vet inte varför jag gillar det så mycket, men antagligen hänger det ihop med ett lätt autistiskt drag och mitt intresse för färg och form. Jag kan lätt pussla i flera timmar och glömmer då bort både tid och rum. Ytterligare ett skäl till varför jag gillar det: precis som träningen är det ett perfekt sätt att koppla bort hjärnan.

Annars känns det verkligen som jullov. Sov till nio, åt frukost i lugn och ro, kollade på herrarnas störtlopp när jag gick på löpbandet, varit på Systemet och har precis lagat mat. Tar dagen som den kommer och njuter av att vara ledig helt enkelt!

Inga kommentarer: