tisdag 15 november 2016

Gym-vett

Tisdagar är den dag då det är absolut flest människor på "mitt" gym och varje gång förbannar jag mig själv för att jag inte planerar bättre. Även idag var alla skåp i omklädningsrummet slut, men det fanns lediga skåp i utrymmet mellan omklädningsrummet och en av passlokalerna. Inga problem när jag låste in alla grejer, men efter träningen stod alla i kö till passet och jag försökte så smidigt som möjligt ta min grejer. Blir då helt fascinerad över att alla låtsas som det regnar och inte gör en min av att flyta på sig eller släppa förbi mig - och andra - om ska in och byta om.  "Här står jag och väntar och tänker inte röra mig en millimeter förrän passet börjar och då ska jag springa in i lokalen och ta min plats..."

I själva gymmet försöker ändå de flesta att dela på maskiner, vara lite extra uppmärksamma och vara hjälpsamma när det är så mycket folk som idag. Men även här fick jag en sur kommentar: "Du kan inte stå där!" när jag hade ställt mig på en tom yta för att köra stång.  När jag vände mig om, lite lätt förvånad och perplex över frågan/påståendet fortsatte tjejen: "Jag måste kolla i spegeln" Jag erbjöd mig då att byta plats med henne, men hon kunde inte stå där jag stod: "Jag får inte plats". Jag har full förståelse för att man vill köra sina övningar rätt med speglarna  som hjälp, men bara HUR hon sa det och med noll känsla för att idag måste vi nog hjälpas åt lite så alla kan få till sin träning... Körde mina bicepscurl snabbt  - delvis i ren protest (barnsligt, jag vet!) - och drog sedan. Åh, vad sur jag kan bli på den attityden!  Och bristen på vanlig vett och etikett. Eller överreagerade jag?

Inga kommentarer: