lördag 28 januari 2017

Idag kändes det bättre!

Det kändes lite tröstlöst under träningen i torsdags, men idag kändes det mycket bättre. Dels kunde jag springa som vanligt under uppvärmningen, om än lite långsammare. Och sedan kunde jag lägga på lite mer vikter framförallt för benen. Fick ju en grym träningsvärk efter söndagens benpass och kommer garanterat ha värk även efter dessa pass. Visst var det tungt, men jag tyckte ändå att det var lite mer "kräm" i musklerna.

Också nöjd med att även hunnit städa och handla på förmiddagen - skönt att ha stora delar av helgen kvar. Helgen började också bra igår kväll med besök på Gro. En restaurang nära där jag bor och som jag har gått förbi hundra gånger och varje gång tänkt; här måste jag boka bord. Nu - äntligen - hade jag fått tummarna loss. Jag åt en vegetarisk fyrarättersmeny, som var bra. Snyggt upplagt och fint grovt porslin. Den torkade kaprisen var min favorit. Däremot innehöll vinpaketet inte direkt mina favoriter... Servicen var helt OK, men helt såld på stället och idéen blev jag inte. Och har svårt att se att det var prisvärt. Men ska testa någon gång till längre fram i vår eller sommar. Eftersom de anpassar menyn efter säsong kan jag tänka mig att det funkar bättre när utbudet är bättre.

Inga kommentarer: