söndag 22 januari 2017

Tre veckor sedan sist

Jag fick en rejäl förkylning precis innan trettonhelgen med feber, snor och framförallt hosta. Låg däckad i princip en hel vecka och har sedan fortsatt att snora och hosta :( Så idag var första gången på flera veckor som jag vågade ta mig till gymmet. Vet inte när jag senast hade ett så här långt träningsuppehåll, så jag tog det lugnt. Att springa var inte att tänka på - med tanke på att jag fortfarande har lite hosta - men gick 20 minuter på löpbandet. Och sedan testade jag framförallt hur mycket jag hade tappat i axel- och benmuskler... Det var inte katastrof och när det gäller axlarna kändes det i princip som vanligt. Men lite surt att jag inte kunde dra nytta av skidåkningen; känns som benstyrkan tar ett tag att bygga upp igen. Och flåset är väl det som kommer ta längst tid att komma tillbaka till formen innan jul. Men fantastiskt skönt att kunna träna igen! Har saknat det massor!

Inga kommentarer: