söndag 26 mars 2017

Ibland går allt fel

Det har inte varit världens bästa söndag:
- övergången till sommartid brukar alltid vara jobbig, eftersom jag är extremt morgontrött - idag inget undantag
- betalt månadens räkningar - aldrig kul
- deklarerat - första gången jag redovisat bostadsförsäljning så lite större insats än vanligt
- missade en buss fr att jag stod på fel sida vägen - bara klantigt!
- missade ett tunnelbanetåg för att bussen var sen - gillar inte att vänta...
- fick vara med om utrymning av kulturhuset p.g.a. befarad brand - och larmet hördes inte i den del av huset där jag var och ingen personel som hjälpte till eller informerade :(
- tvättat fönster - inte min favoritsysselsättning
Egentligen i-landsproblem alltihop, men gjort att jag varit på halvdåligt humör mer eller mindre hela dagen. Men några plus bjöd söndagen på ändå:
+ tog med mig en liten termos kaffe och satt en stund i solen
+ hot mojo-passet och promenaden hem efteråt: ljust och fortfarande varmt!

Inga kommentarer: