måndag 24 juli 2017

Sju dagar kvar

Nu har sista semesterveckan börjat. Känns OK, även om en lätt panik infinner sig när jag tänker på att jag måste gå upp klockan sju nästa måndag... Men ska försöka släppa den känslan och istället njuta av dagarna jag har kvar. Igår blev det en slapp och slö bakis-dag, så idag har jag känt mig lite rastlös och att jag verkligen vill ta vara på dagen. Har - förstås - varit och tränat och har även gjort en tiramisu som står i kylskåpet för att "mogna". Stekte piementos de padron till lunch och planerar att ugnsbaka tomater till pasta ikväll. Kanske bakar jag också, men just nu skiner solen så jag är sugen på att ta en promenad. Har knappt varit på Söder på hela semestern, så kanske blir det en tur dit för fika. Men först betala räkningarna!

Inga kommentarer: