söndag 20 januari 2019

Värmde upp i roddmaskinen

Jag trodde att jag skulle hinna ta ett löpband på ovanvåningen trots att jag kom bara 10 minuter innan Indoor Running-passet skulle börja på bottenvåningen. Men det gjorde jag inte. Körde istället uppvärmning på roddmaskin. Det var jättelänge sedan jag körde roddmaskin så det var lite ovant i början, men sen kom jag in i bra flow. Undrar bara var jag har lyckats skaffa träningsvärk... Kände av i handlederna redan efter 5 minuter men tänker att även ryggen kommer göra sig påmind.

Annars var det fokus på ben och axlar idag. Benpress, sumo, tåhävningar och höftlyft med boll för ben och Arnold, hantelflyes och drag till hakan för axlar. Sedan körde jag också bänkpress med stång för bröstmuskulaturen. Ett helt OK pass. Nu en snabbdusch innan jag ska ut och njuta av solen och ljuset. Det gäller dock att bylsa på sig för det kändes kallt idag (även om SMHI-appen säger att det bara är minus 5).

Inga kommentarer: