lördag 9 februari 2019

Gnällig tant

Snöröjning och halkbekämpning har varit under all kritik i vinter i den här staden (= Stockholm). Det är fortfarande isigt på trottoarerna, men nu regnar det och är flera plusgrader så förhoppningsvis blir det enklare att gå igen. Senaste veckorna har jag känt mig som en gammal tant när jag sakta och försiktigt försökt ta mig fram. Vägrar dock att skaffa broddar...! Vissa dagar har jag till och med valt att gå på körbanan för att vara säker på att jag inte ska halka. Men det gör också att jag har gått betydligt mindre än vanligt och vardagsmotionen blir lidande. Som tur är har jag trots mycket jobb ändå fått till träningen de här första veckorna på det nya året.

Idag blev det ett styrketräningspass på gymmet. Först en kvart på löpbandet och sedan styrka för ben, axlar och bröst. Löpningen kändes mycket bättre än igår - skönt!

Inga kommentarer: