måndag 5 augusti 2019

Lika mycket kondition som styrka

Sista semesterdagarna och jag försöker få ut det mesta samtidigt som jag verkligen vilar och tankar energi inför hösten. Jag vet att det kommer bli intensivt jobbmässigt, men vet att jag kommer bli lika förvånad om ett par veckor när det känns som jag aldrig haft semester...

Igår åkte jag ut till Hellasgården och min bror och hans familj mötte upp. Målet var att plocka blåbär och jag fick i alla fall ihop till en paj och kunde ha färska bär i gröten i morse. Lyx! Skönt att kunna vara ute i flera timmar och bara komma in i ett nästan meditativt tillstånd som bärplockning kan vara.

Idag har jag passat på att träna på förmiddagen. Blev ett pass med lika delar styrka (löpning och rodd) och styrketräning för triceps och rygg. Nu ska jag snart ta mig till biblioteket och kanske ta mig ner på stan. Blir nog en lite längre promenad oavsett.

Inga kommentarer: