torsdag 5 december 2019

Fyra och ett halvt ton

Jag körde nog slut på musklerna ganska tidigt i passet, för oj vad segt det kändes... Men det blev ändå ett bra pass med tanke på hur många kilo jag till slut lyfte - totalt sett. Idag körde jag ben, axlar och bröst och eftersom det inte var helt fullt på gymmet kunde jag köra i den ordning jag ville och med den vikt jag ville.

Nu är det bara två veckor till skidresan och det blir intressant att se hur det kommer gå. Nu är det ju nästan två år sedan vi var iväg senast och jag har lite svårt att föreställa mig att jag tränat tillräckligt med ben och kondition. Jag brukar ju ha en ambition att jag ska fokusera mer på det för att få ut än mer av skidåkningen och orka åka lite längre på dagarna än jag brukar. Men samtidigt vet jag att bara att vara ute på dagarna och få ljus och frisk luft brukar vara guld värt. Och bara det att vara ute i backarna varje dag under 6 dagar på raken ger mer mycket mer träning än en vanlig vecka.

Inga kommentarer: