torsdag 25 mars 2010

Sol och varmt!

Var ute på en promenad på lunchen idag tillsammans med några kollegor på jobbet. Vi får en halvtimme av arbetsgivaren och får lägga en halvtimme själva varje vecka för att gå på gemensamma promenader under lunchtid. Jag har varit riktigt dålig på att gå på de här promenaderna, men idag sprang jag från ett möte för att hinna följa med. Och vad skönt det var! Inte bara att komma ut en timme efter att ha suttit inne halva dagen utan framförallt för att det var ett fantastiskt väder. Solen sken från en klarblå himmel och det var riktigt varmt. Underbart! Enda nackdelen var att jag sedan knappt hann äta något innan nästa möte...

Och eftersom jag hade varit ute på lunchen kändes det inte så trist att träna inomhus nu i kväll. Idag körde jag ett pass med min PT. Eller tvärtom kanske; han körde ett pass med mig... Vi höll ett bra tempo hela timmen och hann med ovanligt många övningar känns det som. Orkade köra på bra, trots att jag hade slarvat med lunchen. Både stark och relativt uthållig. Skönt!

2 kommentarer:

JaWe sa...

Det är rätt, njut av värmen ni har där nere... Låter skönt! Ett bra pass trots dåligt med lunchenergi :)

BoelMaria sa...

Lika skönt väder idag!!! Njuter allt vad jag kan. Och känner träningsvärken komma krypande efter gårdagens pass...