tisdag 30 mars 2010

Livräddare?!?

Har följt Sofies inlägg om anemi den senaste tiden och blev extra påmind om det när jag lämnade blod igår. När jag höll på att springa som mest fick jag helt plötsligt dåliga hb-värden. Jag hade -precis som Sofie - inte kännt mig speciellt trött, utan mina dåliga värden upptäcktes när jag lämnade blod. Efter några extra blodprov och järntabletter "botades" dock min anemi och numera ligger mitt hb-värde konstant runt 130-135 (som är normalt om man är kvinna).

Trots att värdena var bra så märker jag av blodgivningen på träningen dagarna efter blodgivningen. Så idag tog jag det ganska lugnt. Passade extra bra eftersom min PT dessutom var sjuk... Körde en kvarts uppvärmning på träningscykeln och sedan blev det en halvtimmes styrketräning.

Inga kommentarer: