söndag 8 maj 2011

Yoga, löpning, kaffe, sol, lunch och glass

Jag var i valet och kvalet hela dagen igår; skulle jag ut och springa eller inte? Till slut bestämde jag mig för att inte springa. Istället städade jag, tog en tur till Slottsträdgården och handlade rabarber, shoppade lite nya leggings till min vårgarderob och lagade färsk sparris. Dagen avslutades framför tv:n och Milan - Roma.

Idag däremot var jag på yoga klockan halvtio som vanligt och fick till ett riktigt bra pass! Ett härligt flow och en bra känsla i koppen efteråt. Hade också bestämt mig för att springa en halvtimme på löpbandet efter passet eftersom jag inte sprang igår, men det skulle jag inte gjort... Kroppen var inte alls med och efter bara ett par minuter bestämde jag mig för att det fick räcka med en kvart. Trist, eftersom yogan gick så bra idag:( Duschade och bytte om och cyklade ner till djuphavsbadet istället. Badade inte, men tog en kopp kaffe och njöt sedan på bryggan i nästan en timme innan jag cyklade hem igen. Har jag precis ätit en god sallad bestående av spenat, avocado, fänkål och kräftstjärtar. God, men saknade citronen - annars en perfekt kombination! Nu äter jag det sista av glassen och ska strax iväg till återvinningen med ett lass prylar. Bra söndag!

1 kommentar:

Andrej sa...

Oj, den salladen hade jag inte tackat nej till!!!