söndag 1 maj 2011

1:a maj

Jag cyklade precis förbi de röda fanorna på Möllevångstorget, men det blir inga demonstrationer för mig idag. Har däremot precis varit och kört ett yoga-pass. Annan tid, annat gym och annan ledare eftersom Västra hamnen har helt stängt idag. Helt OK, men det blir förstås alltid lite annorlunda när man kör ett annat pass. Lite variation på övningarna, ett annat tempo och olika fokus.

Det är kallare idag också. Igår var det däremot fantastiskt väder och jag hade en härlig dag i Köpenhamn med en fin utställning med Louise Bourgeois på Gl Strand, kaffe med choklad-croissant på ett café intill, lite affärer (men inget inhandlat) och några timmar senare en fantastisk chevresallad på den kombinerade restaurang och möbelaffären Beau Marché.

2 kommentarer:

JaWe sa...

Vi vill ha värmen nu! Låter riktigt skönt att kunna ta en dag i Köpenhamn och njuta i vackert väder! Nästa 1:a maj ska jag gå ut med en skylt med följande text: Flytta Köpenhamn närmare Stockholm! Någon rättvisa ska det väl vara... ;)

BoelMaria sa...

Här är det riktigt kallt igen idag :( Kände att jag skulle haft åtminstone en tröja till och jag får leta upp vantarna inför kvällens match.

Men håller med; att ha Köpenhamn nära är en lyx. Tar bara en halvtimme från min dörr till Hovedbangaarden med tåget. Lite längre till den andra huvudstaden ;)