torsdag 8 mars 2012

Fortfarande en viktig dag

Jag har nog alltid hoppats att den här dagen skulle försvinna under min livstid, men jag inser att det tyvärr antagligen inte kommer bli så. Världen är fortfarande osannolikt orättvis för hälften av befolkningen. Och trots att jag är glad över att bo i Sverige är det fortfarande så att även här har kvinnor lägre löner än män, tidningarnas sportsidor handlar till största del om mäns idrottsprestationer, man diskuterar/debatterar kvotering för att kvinnor överhuvudtaget ska få/kunna ta plats i olika företagsstyrelser, vi har fortfarande inte haft en kvinnlig statsminister o.s.v. o.s.v.

Jag har i alla fall tränat denna dag och då kört massor med övningar för ryggen. Hoppas därför på grym träningsvärk! Körde även lite triceps och biceps. Och givetvis inledde jag med uppvärmning på löpbandet.

Inga kommentarer: