söndag 27 maj 2012

Premiär

Yogan går lite bättre om kroppen är varm från början. Det behövs inte så mycket, utan det räcker med 5-10 minuter på löpbandet precis innan. Idag passade jag på att prova mina nya barfotaskor på den korta stunden. Har verkligen ingen aning hur mina ben ska klara av att springa med skor utan stöd. Har ju stark pronation och en gammal stressfraktur som jag är rädd för att slå upp. Men när jag såg dessa blev jag helt förälskad! Och i affären sa de att det inte skulle spela någon roll. Däremot att det var viktigt att testa med korta sträckor i början och att inte bara springa med barfotaskor. Får väl se hur det känns i morgon och när jag har sprungit lite längre sträckor, innan jag uttalar mig, men idag kändes det bra - om än konstigt - att springa.

Yogan kändes också bra. Tycker att det har hänt lite med smidigheten i vår, trots att jag inte kör mer än ett pass i veckan. Vill fortfarande få till fler yogapass i veckan, men lyckas inte få till det. Eller prioriterar det inte.

Inga kommentarer: