söndag 20 maj 2012

Taggtråd, slem och hosta

Ja, så har min vecka sett ut :( Började med riktigt ont i halsen i måndags. Drack honungsvatten och te i mängder, men var tvungen att gå på panodil för att kunna gå till jobbet på tisdagen och onsdagen. Det blev därför inget Blodomlopp (och ingen annan träning heller för den delen). Onsdagen kände jag mig ändå lite bättre och kunde vara med och fira en 40-åring med middag och trevligt sällskap på kvällen. På torsdagen tog jag det lugnt hela dagen, men kunde förstås inte avstå från att se MFF möta serieledande Elfsborg på torsdagskvällen. Det skulle jag inte ha gjort... För sedan dess har jag hostat och harklat upp slem. Var därför inne det allra mesta av fredagen och gårdagen. Igår kunde jag knappt röra mig utan att hostan satte igång. Likadant när jag skulle prata. Idag ville jag ändå testa att ta mig till gymmet för att köra min vanliga yogaklass. Tänkte att det ändå är en lite annan typ av träning och att jag skulle ta det lugnt. Funkade faktiskt helt OK! Hostade förstås lite grann, men inte alls som jag trodde. T.o.m. cykelturen ner till gymmet gick bra. Jag ska fortsätta att vara försiktig, men ändå föröka passa på att vara ute lite i sommarvädret idag. Det var redan 20 grader varmt när jag cyklade till gymmet kl. 10 i förmiddags!

Inga kommentarer: