fredag 13 december 2013

Luciafirande

Fick uppleva två livs levande luciatåg idag. Först mötte jag en bilkaravan med ljus och stjärngossestrutar (eller partyhattar som min 4-årige systerson kallar dem) på taket när jag cyklade till jobbet i morse och sedan var det ett mer traditionellt luciatåg på besök på jobbet. Lussekatter fick vi också. Riktigt stämningsfullt.

Resten av dagen har gått i racerfart - precis som resten av veckan - och jag förstår inte riktigt hur jag ska hinna med allt innan julledigheten... Men det som inte blir klart lär ju finnas kvar även efter jul. Försöker emellanåt också intala mig att det bara är ett jobb - det går sådär ;)

Körde ett intensivt träningspass på 50 minuter efter jobb och hann sedan med julklappsinköp i två affärer innan jag kastade mig på cykeln för att ta mig hem. Nu är det nämligen dags för glögg och pepparkakor nere på gården!

Inga kommentarer: