söndag 1 december 2013

Första advent

Jag har haft lite minisemester :) Åkte hemifrån efter frukost igår och började med att se Frida Kahlo-utställningen på Arken. Åkte sedan till ett kur- och spahotell i Skodsborg, precis vid Strandvejen en bit norr och Köpenhamn. Ett mysigt ställe! Spenderade både ett par timmar i spa-avdelningen med olika slags bastubad och fotbad och fick en rejäl massage (har t.o.m. blåmärken i ryggslutet idag...). Efter en god middag somnade jag ganska avslappnad i sängen redan vid elvatiden. Sov tyvärr lite dåligt, men kändes ändå bra efter en stor och härlig frukostbuffé.

Och nu har jag både lyckats få upp stjärnorna i nyputsade fönster (lite fusk, för det är bara utsidorna som är rena...), satt upp adventskalendern (jag är barnsligt förtjust i kalendrar) och hängt upp dörrkransen - som jag köpte i en dansk blomsteraffär idag. Fick tag i ett datumljus på Arken igår med :)

Ett pass på gymmet har jag också hunnit med. Först 25 minuter på löpbandet och sedan styrketräning för armar (bi- och triceps), bröst, rygg och axlar. Ett lite blandat pass där jag kunde lassa på rejält och där löpningen kändes bra.

En riktigt skön söndag med andra ord!

Inga kommentarer: