torsdag 28 november 2013

Synpunkter på planlösningen

De har möblerat om på gymmet... Det är lite samma känsla som när de flyttat om bland hyllorna i "din" livsmedelsbutik; man letar förgäves efter vissa varor och får springa fram och tillbaka i gångarna. Och vissa ändringar gillar man och andra förstår man inte över huvudtaget. Jag gillar att alla vikter och stänger är samlade på samma ställe, men tycker att det är för trångt bland vissa maskiner. Och jag som gärna kör flera övningar för samma muskelgrupp på en gång så tycker jag att t.ex. maskinerna för ben bör finns på samma plats - så är det inte. Fast jag vet att jag om några veckor har glömt hur det var innan flytten och känner mig hemma igen.

Segheten i kroppen idag kan jag inte skylla på ommöbleringen. 50 minuters träning blev det i alla fall.

Inga kommentarer: