söndag 10 november 2013

Bil eller cykel?

Först när jag hade cyklat ett par minuter kom jag ens på tanken att jag kunde tagit bilen till yogan idag. Trots att regnet öste ner och det var 5 plusgrader; en riktigt råkall novembersöndag med andra ord. Men av någon anledning så finns det inte på kartan att jag tar bilen till träningen. Eller egentligen till någon plats om den ligger i Malmö och det är gång- eller cykelavstånd. Antagligen är det något som jag har med mig hemifrån från början; man kör inte bil i onödan. Och att jag sedan inte hade bil de första 5 åren efter att jag hade flyttat hemifrån. Och att jag bott i storstäder där det antingen gått att ta sig runt med kollektivtrafik eller med cykel.

Dagens yoga var i den lite större salen på bottenvåningen, eftersom det var många anmälda. Man hade också satt in en värmefläkt i salen, så för ovanlighetens skull behövde vi inte använda första kvarten bara till att få upp värmen - skönt!

Inga kommentarer: