måndag 11 november 2013

Anmäld till tunnellopp

Jag har insett att jag nog inte är någon lopp-människa. Jag har visserligen sprungit Blodomloppet, Bellman-stafetten, Tjejmilen och Malmömilen - och ett par av dem flera gånger - men egentligen inte tyckt det var så kul. Har mest varit störd över alla människor, trängseln och mer känt mig stressad än peppad. Fast det är ändå någonting med själva tanken på lopp som gör att jag ibland anmäler mig. Och tror att den här gången blir det annorlunda: att den här gången kommer jag prestera som bäst, kunna njuta av allt runt omkring och känna mig upplyft av publiken. Och ibland behöver jag en morot för att faktiskt ta mig ut i löpspåret eller ställa mig på löpbandet. 

Nu är det väldigt länge sedan jag sprang något lopp, men den här utmaningen kunde jag inte motstå: Stockholm Tunnel Run som äger rum om nästan precis ett år. Kul att springa den här typen av en-gångs-lopp och det tilltalar mig att springa ett utomhuslopp inomhus (eller tvärtom)!

Dagens pass stannade däremot på 45 minuter - som vanligt...  Just nu går löpningen ganska bra, men jag behöver utmana mig själv och börja springa lite längre sträckor. 

Inga kommentarer: