lördag 23 november 2013

Lördagsledig - med bra känsla :)

Jag hade svårt att komma igång i dag. Vaknade av våra grannars morgontidiga barn klockan tjugo i sju. Bestämde mig för att sätta på lite musik istället för att bli arg och irriterad och lyckades småslumra fram till klockan halv nio. Låg kvar ett tag innan jag gick upp och åt frukost och läste tidningen - i över en timme. Först vid halv elva lyckades jag klä på mig, plocka undan för att sedan dammtorka, dammsuga och torka golven. Men då var jag å andra sidan igång! Var klar med städningen till tolv och då bytte jag om till träningskläder. Cyklade ner till gymmet och körde ett en-timmes-pass. Och då var den senaste veckans seg-het som bortblåst. Benen kändes ganska lätta på löpbandet och jag kunde köra tungt och många repetitioner i styrketräningen. Nöjd med passet! Handlade sedan ett par blåa fårskinnsfodrade boots och årets första glögg. Nu sitter jag och dricker kaffe, efter att ha ätit några mackor och en banan. Duschen nästa!

Inga kommentarer: