söndag 6 juli 2014

Både kul och tråkigheter

Min pappa är inlagd på sjukhuset sedan i fredags :( Han mår bättre nu och jag både hoppas och inte hoppas att han får komma hem här i början av veckan. Jag är nämligen lite orolig för min mamma som får ta ett allt större lass hemma och eftersom det är mitt i semestertider så lär han bli hemskickad så fort det går. Och att få en ordentlig vårdplanering tillsammans med kommunen är nog bara att titta i stjärnorna efter... Men min bror har varit nere hos mina föräldrar den här veckan och kunnat stötta. Själv åkte jag ut till mamma igår. En tur till havet blev det också medan vi väntade på att det skulle bli besökstid på sjukhuset. Härligt, trots att anledningen var trist. Har varit fantastiskt väder idag med och sitter just nu och funderar på om jag ska cykla och bada innan eller efter fotbollen.

Så mycket träning har det inte blivit sen jag kom hem från Visby. Men idag cyklade jag i alla fall ner till gymmet efter frukosten. Sprang 25 minuter på löpbandet och körde sedan styrka för rygg och triceps. Pigg i benen, medan styrkan kändes sådär. Ska nu försöka få till mycket träning veckan som kommer. Det är sista jobbveckan innan semestern, så jag ska försöka behålla disciplinen några dagar till. Just idag känns det lite svårt...

Inga kommentarer: