måndag 14 juli 2014

Löpning i duggregn

Är på en kursgård mitt ute i ingenstans, i Dalarna. Uppe på en höjd med fantastisk utsikt ner mot sjön. Går som sagt en kurs den här veckan och har suttit inne i stort sätt hela dagen. Var därför skönt att få snöra på sig löparskorna och ta en runda. Bestämde mig för att ta mig ner till samhället och tillbaka; en lagom tur på ca 6 km. Nerför gick det lätt - förstås! På vägen tillbaka gick det verkligen uppför hela tiden och för en skåning som inte är van vid några större höjdskillnader var det extremt jobbigt att springa. Så efter en stund valde jag att gå. Hann då registrera alla blommor vid sidan om vägen (vädd, prästkragar, överblommade lupiner, tistlar m.m,) och att det faktiskt växte smultron längs väggrenen :). Efter en stund började det regna ett fint duggregn, men det är fortfarande varmt ute så det var bara skönt! Efter 45 minuter var jag tillbaka och nu sitter jag och eftersvettas med den här utsikten. Lite annorlunda mot det jag är van vid...

Inga kommentarer: