lördag 19 juli 2014

Har haft en skön semesterdag i Malmö idag

Var och handlade på torget i morse (fina "platta" persikor och melon) och hann även med en vanlig handling i affären innan min ena syster med familj kom. Vi fikade innan vi gick bort till Triangeln, lekte på lekplatsen utanför konsthallen, shoppade och åt lite. Sedan tog vi oss hem och hämtade badkläder innan vi körde ner till Ribban för att bada ett par timmar. En sväng bort till Sommarlovs-bussen Buster var vi förstås också tvungna att ta innan de skulle ta sig hem till Norrköping. När de hade åkt blev det lite mer fix och trix inför bostadsbytet innan jag stack iväg till gymmet en timme. Och nu har jag precis lagat och ätit en egen version av ratatouille med stekt haloumi till. Det blev faktiskt riktigt gott om jag får säga det själv :) Den gjordes på grönsaker från mammas land (som min syster hade tagit med) och bestod av:
- en rödlök
- en gul zucchini (skuren i stora tärningar)
- två klyftor krossad vitlök
- en buljongtärning
- några små morötter
- en torkad chilifrukt och
- nästan en hel paket krossade tomater
- en knapp tesked honung
Mums!

Inga kommentarer: