lördag 12 juli 2014

Semester

Igår jobbade jag min sista dag innan semestern och firade det genom att flexa ut några timmar tidigare :) Hade en tid hos min frisör klockan två och det var ett bra sätt att börja ledigheten på! Var sedan och köpte pizza som jag tog med till utomhusföreställningen Having a Blond Moment i Enskifteshagen. Har bara varit på ett av Sommarscens program hittills i sommar, men hoppas få till några till.

Idag började jag dagen med en somrig smoothie (på melon, banan och yoghurt), ett kokt ägg, te och kaffe. sedan hann jag faktiskt dammsuga och göra rent på toaletten innan jag cyklade till gymmet för en timmes yoga. Åker på en kurs som börjar på måndag, men måste åka redan i morgon förmiddag för att hinna i tid, så det blir ingen yoga i morgon nämligen. Var antagligen lite uppvärmd i kroppen efter städningen för yogan kändes ovanligt bra och jag var inte så stel i början av klassen som jag brukar. Skönt!

Nu har jag tagit en kopp kaffe till, druckit ett stort glas lättdryck och ätit en leverpastejssmörgås och ska strax hoppa in i duschen. Sedan tänkte jag ta mig till Blodcentralen och göra dagens goda gärning. Och kanske besöka konsthallen när jag ändå är i närheten. I seneftermiddag/kväll blir det lite allsvensk fotboll; MFF möter Åtvid hemma.

En helt OK start på semestern!

Inga kommentarer: