söndag 21 september 2014

Höger- eller vänstervriden?

Stel i ryggslutet och det känns nästan som det är någon nerv som sitter i kläm på vänster sida. Skulle antagligen behöva gå till en naprapat eller massör för att "dra loss" och få lite tips på vad jag kan göra förebyggande. Det blir alltid lite värre efter löppassen och min känsla är att det beror på snedbelastning när jag springer. Slarvar ju med att träna styrkan varje ben för sig. Borde lägga fokus på det, eftersom jag tidigare haft problem med att jag är olika stark i höger och vänster sida och jag därmed kompenserar - omedvetet. Jag tror att det är anledningen till mina problem. Det är dock inte värre än att det blir bättre när jag sträcker ut och stretchar eller som idag; kör ett yoga-pass. Men under yogan blir det också extra tydligt att jag är olika stark och har olika balans i höger och vänster.

Inga kommentarer: