torsdag 24 september 2015

Torsdagsledig

Jag har semester. Så här mitt i veckan. Det hör inte till vanligheterna direkt. Brukar - eller har i alla fall de senaste tre åren - åkt till bokmässan just de här dagarna och hade därför blockat både torsdagen och fredagen i min almanacka. Inga möten inbokade med andra ord. Och insåg plötsligt att jag kunde hoppa mässan i år. Istället för att börja fylla almanackan med annat bestämde jag mig för att ta ledigt. Jag har massor med komp att ta ut plus en hel del semesterdagar, så min chef tyckte att det var en bra idé :) Känns lyxigt att vara ledig en "vanlig" vardag och började min dag med nypressad juice (en rödbeta, tre äpplen och en bit ingefära), turkisk yoghurt med mandel och honung, två knäckemackor med ost, te och till sist kaffe. Och nu har jag varit och tränat på gymmet en timme. Efter duschen ska jag ta tåget till Köpenhamn och bara njuta. Inga måsten, men tänker att det blir nog en blandning av shopping, någon utställning och en god fika. Gillar också att bara gå omkring i stan. I morgon blir det besök i en annan huvudstad! Åker till Stockholm och stannar över helgen för att träffa min bror med familj. Ska bli roligt att träffa dem och också få se deras nya lägenhet.

Inga kommentarer: