måndag 10 april 2017

Osugen

Jag var inte alls sugen på att träna idag. I vanliga fall brukar den känslan försvinna när jag väl är på gymmet, men inte idag. Trots att uppvärmningen kändes helt OK i kroppen så blev jag inte mer peppad. Visst var det mycket folk på gymmet, men jag kunde köra de övningar jag ville i den ordning jag ville. Men det var just viljan som saknades. Övergav därför den vanliga styrketräningen efter en stund och la istället fokus på yogaövningar och mage.

Annars cyklade jag till jobbet för första gången i år idag. När jag bodde i Malmö cyklade jag året runt och överallt så det var liksom ingen grej. Här i Stockholm går jag överallt istället - om jag inte tar tunnelbanan eller bussen - och har därför inte kommit mig för att ta fram cykeln för säsongen. Men idag var det dags. Lite ovant; speciellt på vägen hem när det var motvind och uppför...

Inga kommentarer: