söndag 2 april 2017

Tågresande

Är sådär sugen på att sätta mig på tåget igen idag. Inte bara för att jag åkte tur och retur Göteborg igår utan för att ditresan var en prövning. Efter knappt en timme stannade tåget på grund av fordonsfel. Och efter att lokföraren hade försökt få igång tåget i en timme fick man ett nytt tåg att komma från Stockholm. När det väl kom, ytterligare en timme senare, fick vi evakuera det tåg vi satt i; klättra ner för stegar och gå över till det andra tåget och klättra upp på stegar där med... Det betydde att vi kom till Göteborg 2,5 timme försenade och jag missade att se hela första halvleken på plats :( Surt! Dessutom spelade Malmö FF bara oavgjort mot IFK Göteborg, så lördagen kunde ha varit bättre. Men nu är Allsvenskan igång i alla fall och tågresan hem gick bra.

Idag skiner solen och det var riktigt skönt redan när jag gick till gymmet strax efter klockan nio! Lite sjukt att jag valde att gå upp klockan åtta bara för at hinna träna innan tåget mot Norrköping och 11-årskalas... Det fick bli ett lite kortare löppass på 50 minuter för att inte behöva stressa för mycket. Ett oväntat bra pass faktiskt!

Inga kommentarer: