söndag 13 augusti 2017

Redo för nästa vecka

Helgen har varit full av olika aktiviteter. I fredags mötte jag upp vänner från Hamburg som var här över helgen tillsammans med andra vänner. Vi började med en öl på Mosebacketerassen i solen och när det blev kyligare gick vi till Folkbaren där min bror och en kompis mötte upp. En trevlig kväll! Igår förmiddag kom min syster och lämnade sina båda barn eftersom hon och hennes man skulle på bröllop och på fest och jag hade lovat att vara barnvakter. Vi åkte direkt till Gröna Lund, mötte upp min bror och hans ena dotter och spenderade sedan ett antal timmar bland karuseller och bergochdalbanor innan vi åkte hem och åt pizza. Resten av kvällen låg vi soffan och kollade friidrott tills barnen somnade. I morse tog vi oss till Greasy Spoon för frukost innan föräldrarna kom och hämtade upp barnen. Tror alla var nöjda! Sedan tog jag cykeln till det hotell där vännerna från Hamburg bodde, fixade cyklar till dem med och sedan cyklade vi runt på Söder, Långholmen och Kungsholmen några timmar med stopp för fika och kortare promenader. Lämnade dem i Kungsträdgården vid sextiden och tog mig hem. Bestämde mig efter en kopp te att snöra på mig löparskorna och sitter nu svettig, trött och glad i fåtöljen och ska snart duscha. Blev en drygt 5 km lång runda bort till Stadshuset och tillbaka via Norr Mälarstrand, Kungsholms torg och Hantverkargatan. perfekt kväll för löpning; nästan ingen vind och lagom värme (13-14 grader).

Inga kommentarer: