tisdag 4 juni 2019

Mini-skada (?)

Ett par timmar efter träningen i söndags började jag få rejält ont i vänster ljumske. Och sov dåligt natten mellan söndagen och måndagen på grund av att jag hade så ont. Kunde inte sträcka ut och gå som vanligt utan fick halta fram. Den enda rörelse som kändes OK var när jag gick i trappor (!). Idag är det mycket bättre och jag kunde cykla som vanligt till jobbet. Jag kan också ta ut steget mer normalt idag och tänker att jag råkat ut för en mindre sträckning efter det tunga benpasset i söndags. Att springa på löpbandet var det därför inte tal om, utan jag värmde upp med 10 minuter i roddmaskinen innan jag körde styrka för rygg och armar. Nu blir det vila från träningen i morgon och jag hoppas att det ska göra att ljumsken känns ännu bättre.

Inga kommentarer: