torsdag 7 maj 2020

Tung vecka

Den här veckan har jag haft en riktig dipp mentalt. Jag har känt mig låg och haft svårt att uppbåda engagemang för jobbet. Jag har också haft otroligt svårt att komma upp på morgonen, drömt mardrömmar och vaknat mycket på nätterna. Har inte heller lyckats få någon energi av mina dagliga promenader även om jag försökt krydda dem med besök på Lillebrors igår och Winjas idag. Kanske beror det också på att jag känner att jag tappat så mycket i muskelmassa; särskilt när det gäller armarna, ryggen och magen. Benen har jag också tappat muskler i förstås, men jag går ändå så pass mycket att det inte märks på samma sätt. Framförallt armarna; det är inte bara en känsla utan där syns det dessutom tydligt. Deprimerande! Men även om det mest är fåfänga, så brukar jag sova bättre om jag tränar mycket och jag brukar äta bättre. Har slarvat med maten och äter alldeles för lite grönsaker och frukt och alldeles för mycket godis, jordnötter, chips och kakor. Blä!

Nu har jag i alla fall avslutat dagen med ett linyoga-pass och hoppas på att det ska kännas bättre i morgon.

Inga kommentarer: